Koljada-pidot

Big, big thank you and Дякую to all organisers, volunteers, singers, partners, participants and donors of our Koljada Feasts and choir and project leader Saara Ruuska.

So many people have given their time and heart to this project. It has been a great pleasure to be working with such a team and meeting so many wonderful people! Hope to stay in touch.

There has been many meaningful encounters, new connections and shared experiences, and it feels like we have accomplished what we were aiming for with these events.

The first part of our project is now over after three wonderful, memorable events in Helsinki, Tampere and Turku. Maailma-kuoro will continue with the ‘Ukrainian voices’ project in autumn 2023. Follow our Facebook, Instagram and this website for more news about the project.

Our fundraiser is now over. We have collected 2885 euros to civilians, particularly children, in Ukraine, and the funds will be donated via our partner Ukrainian Association in Finland.

Thank you to all our partners and supporters:

Finnish Orthodox Church, Orthodox Churches in Helsinki, Tampere and Turku, Ukrainalaisten yhdistys Suomessa ry, Suomen Ukrainalaiset ja Ukraina-keskus (Turku), Ukraina-talo (Tampere), community fridge Keru for donating food, and Lutheran churches in Helsinki (Oulunkylä in particular) for providing spaces for rehearsals and cooking.

Thanks to the Kone foundation for funding this project. In 2022 Maailma-kuoro has got support also from City of Helsinki and Kansalaisfoorumi.

KoljadaFeast

Suuren suuri kiitos ja Дякую kaikille koljada-pitojen järjestäjille, vapaaehtoisille, laulajille, kumppaneille, osallistujille ja lahjoittajille sekä kuoron- ja projektinjohtajalle Saara Ruuskalle.

Suuri joukko ihmisiä on antanut aikaansa ja ollut sydämmellään mukana projektissamme. On ollut suuri etuoikeus työskennellä upean tiimin kanssa ja tavata niin monta ihanaa ihmistä. Pidetään yhteyttä!

Olemme kuulleet monista merkityksellisistä kohtaamisista, uusien yhteyksien luomisesta ja jaetuista kokemuksista, ja tuntuu siltä, että olemme saavuttaneet sen, mitä projektilla tavoittelimme.

Projektimme ensimmäinen vaihe on nyt Helsingin, Tampereen ja Turun mieleenpainuvien, upeiden tapahtumien jälkeen ohi. Maailma-kuoro jatkaa Ukrainan äänet -projektin parissa syksyllä 2023. Seuraa Facebook- ja Instagram-kanaviamme tai nettisivuamme, niin kuulet lisää projektin jatkosta.

Keräyksemme on nyt päättynyt. Olemme keränneet 2885 euroa siviiliuhreille (erityisesti lapsille) Ukrainassa. Varat lahjoitetaan kumppanimme Ukrainalaisten yhdistys Suomessa ry:n kautta.

Kiitos yhteistyöstä Suomen ortodoksinen kirkko, ortodoksiset seurakunnat Helsingissä, Turussa ja Tampereella sekä Ukrainalaisten yhdistys Suomessa ry, Suomen Ukrainalaiset ry ja Ukraina Talo sekä Keru-yhteisöjääkaappi. Tiloja ovat tarjonneet Oulunkylän seurakunta, Tuomikirkkoseurakunta ja Alppilan seurakunta.

Kiitos Koneen säätiölle hankkeen tukemisesta. Maailma-kuoron toimintaa ovat vuonna 2022 tukeneet myös Helsingin kaupunki ja Kansalaisfoorumi.

Keräyksen järjestäjä Maailma-kuoro, maailmakuoro@gmail.com

Keräysnumero RA/2022/1624

Keräyksen tuotot mahdollistavat Koljada-pitojen järjestämisen. Lisäksi vähintään puolet lipun hinnasta annetaan lahjoituksena Ukrainan siviileille kriisin keskellä Ukrainalaisten yhdistys Suomessa ry:n kautta.

Keräysaika 18.11.2022-13.2.2023